خرید ساعت ck خرید اینترنتی ساعت ck خرید پستی ck ساعت مچی ck

خرید ساعت مچی ck فروش ساعت ck خرید اینترنتی ساعت ck فروش اینترنتی ساعت ck سایت خرید ساعت ck

خرید ساعت ck خرید اینترنتی ساعت ck خرید پستی ck ساعت مچی ck

خرید ساعت مچی ck فروش ساعت ck خرید اینترنتی ساعت ck فروش اینترنتی ساعت ck سایت خرید ساعت ck

کسب درآمد از ایران مارکت

کسب درامد از ایران مارکت

یکی از مواردی که مدیران وب سایت ها و یا وبلاگ ها باید توجه کنند کسب درآمد می باشد‌ که در زیر به یک نمونه اشاره می کنیم.
کسب درآمد اینترنتی از طریق سیستم ایران مارکت سنترسیستم جدید ایران مارکت سنتر مستقیما با شرکت پست قرارداد دارد و روش کسب درآمد به صورت زیر می باشد:
بدون اینکه هزینه ای کنید برای شما یک فروشگاه اینترنتی از انواع محصول فروشگاه های اینترنتی ایرانی ایجاد می شود .
خاصیت این فروشگاه این است که صاحبان فروشگاه ها محصولاتشان را در این سیستم به نمایش گذاشته و هر کسی می تواند این محصولات را بفروش رسانده و درصد مشخصی از سود رو کسب کند.
نکته بسیار جالب در این سیستم پرداخت درصدهای بسیار بالا از سود است که خود شما میزان درصد را تعیین می کنید که از چند درصد به بالا باشد. بطوری که اگر سود محصول را 65% تعیین کنید، بسیاری محصول قابل نمایش وجود دارد که با فروش هر کدام از محصولات دقیقا 65% برای شما خواهد بود و هر فروشنده ای که از راه کد شما خرید کند، صاحب فروشگاه همه هزینه ها رو پرداخت می کند و وقتی سی دی فروخته شد شرکت ایران مارکت سنتر درصد درآمد مشخص شده رو به حساب شما واریز می کند .
دقت کنید که شما مستقیما با هر صاحب فروشگاه درگیر دریافت سهم نمی شوید، بلکه خود شرکت ایران مارکت سنتر مسئولیت پرداخت سهم شما را از تمام فروش محصولات همه فروشگاه ها به عهده گرفته است.

برای عضویت در سیستم کسب درآمد اینترنتی از طریق سیستم ایران مارکت سنتر کلیک کنید

شما میتوانید با تبلیغ یا معرفى کردن محصولات سایت بزرگ Iran.bz در سود فروش بیش از 1000 فروشگاه عضو سیستم ایران مارکت سنتر سهیم شوید.
در سایت bziran.com محصولات متنوعی با پورسانت هایی تا 75 درصد از قیمت کل کالا تعریف شده است که اگر خریدار از طریق تبیلغات شما یکی از این محصولات را خریداری نماید، پورسانت مربوطه به حساب شما منظور می شود. پورسانت برخی از محصولات به حدی بالا است که تقریبا بیش از 90 درصد از سود فروش، برای تبلیغ کننده منظور شده است.
تعیین پورسانت بالا به دلیل رقابتی است که بین فروشندگان در این سیستم وجود دارد. بنابراین در این سیستم، بیشترین سود نصیب تبلیغ کنندگان می شود.
این تبلیغات میتواند به روشهای زیر صورت پذیرد:
1- ایجاد یک فروشگاه مجازی در سایت خودتان که فقط با قرار دادن یک کد ساده میتوانید این فروشگاه مجازی را ایجاد نمایید.
2- قرار دادن بنرهای گرافیکی در سایزهای مختلف
3- قرار دادن لینک باکس در سایت خود
4- قرار دادن لینکهای متنی برای تعدادی محصول به دلخواه شما
5- ارسال ایمیل تبلیغاتی
6- سایر روشهای مجاز به شرط رعایت قوانین سیستم و رعایت مسایل شرعی
ویژگی های این سیستم عبارتند از:
1- در این سیستم فروشنده برای هر محصول, درصد ثابتی از کل قیمت محصول را بابت هزینه تبلیغات مشخص مینماید که بعد از فروش آن محصول، درصد مربوطه از حساب فروشنده کسر و به حساب تبلیغ کننده واریز می شود.
2- تبلیغ کننده میتواند گزارش کامل سفارشها و آخرین وضعیت آنها را در پنل اختصاصی خود مشاهده نماید.
3- هر بازدید کننده که با لینک یک تبلیغ کننده وارد سایت می شود، تا زمانی که از سایت خارج نشده، هر تعداد خریدی که انجام دهد کمیسیون آنها به حساب آن تبلیغ کننده منظور می شود.
4- با توجه به اعتبار ایران مارکت سنتر، تبلیغ کنندگان هیچگونه نگرانی از بابت واریز به موقع درآمدهای خود نخواهند داشت.

برای عضویت در سیستم کسب درآمد اینترنتی از طریق سیستم ایران مارکت سنتر کلیک کنید

مهمترین وظایف یک مدیر سایت یا وب مستراگر شما یک کاربر حرفه ای اینترنت هستید که روزانه حداقل بین 5 تا 10 سایت را می بینید به طور متوسط هر روز با چند سایت مواجه شده اید که لینک های موجود در آن قدیمی است؟
چند سایت را می شناسید که صفحات موجود در آن ماه ها است بروز نشده اند؟
آیا سایت هایی را که title یا عنوان ذکر شده در نوار عنوان آن ها 1 New page می باشد، دیده اید؟
آیا تا به حال به مدیر سایتی ایمیل زده اید که هیچ پاسخی از آن دریافت نکرده باشید؟
چقدر از انتقادات شما از وب سایت ها با استقبال webmaster سایت مواجه شده است؟
احتمالا شما تعداد زیادی سایت را با مشخصات ذکر شده می شناسید که ضعف های موجود در آن ناشی از کوتاهی webmaster آن می باشد.
Webmaster یا مدیریت سایت، به تعریفی شخصی است که وظیفه کنترل وب سایت و صحت عملکرد آن را برعهده دارد. البته در بعضی از مقالات به هر کسی که کاری برای یک وب سایت انجام می دهد webmaster می گویند. مثلا حتی به کسی که اطلاعات یک وب سایت را تایپ و ارسال می کند webmaster می گویند. اما به عقیده من به چنین شخصی فقط می توان یک (کاربر ارسال داده -ftp- user) ) اطلاق کرد و وظایف webmaster بیشتر از تایپ کردن اطلاعات و یا حتی چینش عکس، تصاویر و متن است. در این مقاله سعی شده است وظایف مهم یک webmaster بیان شود:
1- بررسی وضعیت سرور( هاستینگ) سایت ( درست کار کردن، کندی و یا ترافیک آن).
2- پاسخگویی و تشکر از email های کاربران و تهیه آرشیو از آن ها.
3- تهیه بانک اطلاعاتی از کاربرانی که به سایت email می زنند( جهت اطلاع رسانی).
4- بررسی صحیح بودن لینک های موجود در سایت.
5- بررسی عناوین (title ) صفحه ها ( که در نوار آبی بالای صفحه سایت نوشته می شود.)
6- بررسی اشکالاتی که بازدیدکنندگان سایت مطرح می کنند و رفع آنها.
7- ثبت نام سایت در موتورهای جست و جو.
8- بالا بردن رتبه سایت در موتور جست و جو.
9- بررسی منابع ورود کاربران به سایت .
10- بررسی و گسترش کلمات کلیدی که در موتورهای جستجوگر سایت آن را می شناسند.
11- بررسی صفحات پر بازدید کننده سایت و بهبود آن ها.
12- بررسی صفحاتی که کاربران با دیدن آن صفحه از سایت خارج می شوند.(Exit page)
13- درک نیاز مخاطبان سایت از طریق هماهنگی بین نام سایت و کیفیت مطلوب.
14- بررسی گستردگی جغرافیایی بازدیدکنندگان سایت، به علل آن و گسترش آن.
15- نظرخواهی در مورد گرافیک و طراحی وب سایت و سرعت down load شدن صفحات.
16- درخواست لینک (url) به سایت از سایت های دیگر.
17- بررسی صفحاتی که مدت ها ست بروز نشده اند و بروز کردن آنها.
18- ارسال به موقع اطلاعات جدید سایت در ساعات خاصی از شبانه روز.
19- بررسی سایت های پربیننده و مرتبط با سایت جهت درخواست لینک و یا تبلیغات در آن سایتها.
20- افزایش تعداد لینک های موجود در سایت به سایت های دیگر (این عمل موجب ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجوگر نیز می شود)
21- بررسی امکان دو یا چند زبانه کردن سایت(درک نیاز مخاطبان).
22- بررسی این نکته که آیا نام وب سایت هایی که لینک آن ها در سایت آمده تغییر یافته است یا خیر؟
23- ایجاد جذابیت و تنوع برای کاربران از راه هایی مثل برگزاری مسابقات، جایزه، سرگرمی و ...
24- ارایه گزارش سالیانه به بازدیدکنندگان درباره عملکرد سایت در طول یک سال گذشته.
25- ارایه یادداشت ها، وقایع یا گزارش های روزانه یا هفتگی از طریق وبلاگ شخصی.
بررسی و بهبود ناوبری سایت (یعنی بازدیدکننده از هر جای سایت با یک کلیک بتواند به صفحه اصلی Home page و با صفات مهم داخلی سایت برگردد.)

توجه به رنکینگ هاموتورهای مختلف / رتبه های مختلف؟؟
چگونه ممکن است ؟
از سلسله مباحث بهینه سازی سایت برای موتور های جستجوی اینترنت به مساله رتبه های مختلف در جستجو گر های مختلف میپردازم.
یکی از صفحه های اینترنتی من در گوگل رتبه سوم دارد و در msn همواره نخستین نتیجه جستجو است. چگونه ممکن است ؟
ممکن است تعجب کنید اما این یک مساله کاملا طبیعی است. زیرا هر موتور جستجو الگوریتم خاص و محرمانه خودش را دارد و با توجه به اهمیت و اولویت فاکتورهای اولویت بندی نتایج جستجو ، ممکن است نتایج متفاوتی ببار آید.
این که شما کدام موتور جستجو را بیشتر باید مد نظر قرار دهید کاملا به کاربران و مخاطبان شما بستگی دارد. و سعی نکنید از سلیقه شخصی برای این تمرکز روی یک جستجو گر استفاده کنید.
یک نکته دیگر که باید مد نظر داشته باشید این است که رتبه سایت شما کاملا به کلیدواژه هایی که جستجو می کنید بستگی خواهد داشت. برای نمونه ممکن است سایت شما هنگام جستجوی یک عبارت رتبه 12 داشته باشد و در جستجوی دیگری با یک عبارت دیگر، رتبه 1264 را بدست آورد.
پس مهم این است که شما بهبود جایگاه خود را برای چه عبارتهایی مد نظر دارید.
موضوع عبارتها و حالتهای ترکیبی آنها در درس سوم بررسی خواهد شد.

چکیده :

کارهایی که باید بکنید :
• گام به گام جلو بروید.
• صبر و حوصله داشته باشید
• بروز رسانی و گنجاندن مطالب تازه را فراموش نکنید.
• لینکهای خراب و پیوندهای شکسته را حذف کنید.
• کلیدواژه ها را بکار ببرید نه ردیف کنید !

کارهایی که نباید بکنید.
• از تولید صفحات آینه ای خودداری کنید.
• از قابها تا حد امکان کم استفاده کنید
• از قالبهای سنگین و پیچیده کمتر استفاده کنید
• محتوی صفحه را بررسی و بازنگری کنید.
• از تکرار بیهوده کلمه هایی که گمان میکنید مهم هستند خودداری کنید.
• اخلاق اینترنت را رعایت کنید !

فاکتور طلایی بهبود : توزیع واژگان پایه
بسیاری از وب مستر ها و مدیران سایتها فکر میکنند که با مبادله هر چه بیشتر لینک (پیوند) میتوانند به رتبه های بالا دست پیدا کنند. اما راههای بهتری هم هست. یکی از این راهها مساله توزیع کلمات و واژگان در صفحه است.
توزیع (Distribution) در اینجا معنایی نزدیک به معنای آن در علم آمار دارد. یک کلمه جستجو شده توسط کاربر در بخشهای مختلفی از صفحه ممکن است وارد شده باشد. و تعداد و چگونگی تکرارهای آن یک فاکتور بسیار مهم در رتبه بندی است.
چندی پیش یکی از دوستان ما (جناب مهندس فرخ حیاتی) ، موفق شد یک سایت فارسی در زمینه تجارت الکترونیک را از رتبه بالای هزار ، به صفحه نخست گوگل برساند ، تنها و تنها به دستکاری اصولی متن سایت و توزیع علمیکلمات در آن. توزیع بندی درست کلمات و واژگان کلیدی اغلب یک استراتژی موفق برای SEO است و معمولا بهتر از مبادله لینک جواب میدهد.

بدین منظور شما بایستی فهرست دقیقی از کلمات و عبارتهایی که ممکن است یک جستجو گر را به سایت شما برساند تهیه کنید.
سپس مناسب ترین و موثر ترین ترکیبات از میان آنها را دست چین نموده و به ترتیب اهمیت در صفحات سایت خود بکار ببرید.
دقت کنید : بکار ببرید نه پست سر هم لیست کنید. سعی کنید در پاراگرافهای مختلف صفحه از آنها استفاده کنید.
سعی کنید متن ها را به گونه ای انتخاب کنید که برای کاربران عمومیت داشته باشد. یکی از بهترین راهها استفاده از مقاله است.
اگر سایت شما قسمتی برای مقاله ها و مطالب مربوط به محتوای خود داشته باشد شما گام بزرگی برداشته اید.
زیرا مقاله یعنی جایی برای کاربرد درست کلمات کلیدی و تکرار مناسب آنها. ضمن اینکه این کار سایت شما را حرفه ای تر جلوه می دهد و در هر زمینه ای که فعالیت دارد شما را نیز پرتوان تر و قوی تر نشان میدهد.
باز هم تاکید میکنم.
فاکتور طلایی یعنی سه کار مهم :

1- تشخیص درست و کاربر پسند کلمات کلیدی
2- استفاده درست و منطقی و توزیع مناسب این عبارتها در صفحه
3- بازنگری و تغییر در صفحات و پیگیری (Trace) کردن اثر آن بر حجم بازدید ها.

رنکینگ در گوگلدر لغت به معنی رتبه ی صفحه و در وب همین به همین معنی یعنی رتبه ی یک صفحه یا وبلاگ و یا سایت در جوستجوگرها راست تا به حال به این فکر کردید که وقتی در یک سایت جوستجوگر مثل گوگل به دنبال مطلبی میگردید .گوگل تمامی صفحاتی رو که در اون کلمه ی مورد نظر شما هست رو لیست می کنه خوب تا اینجا چیز قابل توجهی وجود نداره ولی نکته در اینجاست که گوگل بعضی از سایت ها رو بالاتر و بعضی رو پایین تر از بقیه نشون می ده . واین زمانی ارزش خودش رو پیدا می کنه که شما سایت و یا وبلاگ داشته باشید چون این مطلب خیلی مهم که وقتی مخاطب شما در گوگل دنبال مطلبی می گرده که شما تو وبت داری گوگل شما تو صفحه 1 نشون بده یا n ام .و فاصله ی صفحه ی 1 تا n ام فاصله ی زمین تا آسمون.و اینکه شما تو صفحه اول باشید یا آخر در واقع همون Page rank شماست که این رو مشخص میکنه.
خوب حالا حتما می پرسید تو صفحه ی اول یا آخر چه فرقی برای ما داره.
وقتی شما تو صفحه اول باشید احتمال کلیک بروی سایت شما بیشتر از کسی که تو صفحه ی آخر هست و این یعنی آمار بیشتر و آمار بیشتر یعنی دقدقه ی همه ی وبلاگ نویسان و دارندگان سایت که دوست دارند آمار بازدید از وبشون بره بالا.
خوب حالا که این رو دونستید حتما می خواید بدونید که چطور می شه Page rank وبلاگتون را بالا ببرید.
Page rank در سایت های معمولا با هم تفاوت زیادی نداره مثلا Page rank در گوگل به 10 قسمت تقسیم میشه و به صورت 0/10 1/10 2/10 3/10....و 10/10 می باشد. و به این صورت هست که هرچقدر از 1 بالاتر برویم رتبه ی ما در گوگل بیشتر می شود.
خوب حالا بریم سر اصل مطلب که چطور Page rank در گوگل و جوستجوگر های دیگر بالا ببریم.Page rank به عوامل مختلفی بستگی داره که به ترتیب مهم بودن آن برای شما لیست می کنم.

-محتوای سایت و مطالب آن در رابطه با موضوع مورد جستجو
2- موتورهای جست و جو اهمیت صفحات وب را بر اساس میزان لینک به آن طبقه بندی می کنند .
3- چنانچه لینک بیشتری در سایر پایگاه ها ثبت کنید رتبه بالاتری کسب خواهید کرد .
4- تبادل لینک بین سایت های هم خانواده یعنی سایت هایی که موضوع مشابهی دارند ، موجب افزایش رتبه در موتورهای جست و جو خواهد شد .
5- شرکت در بحث های رایج در تالارهای بحث و تبادل نظر ، گفتمان و یا گفت و گو و درج لینک در محل امضا یا در متن بحث به افزایش رتبه شما موتورهای جست و جو کمک موثری خواهد نمود.

اما در واقع چه عواملی در بالا بردن رتبه شما نقش دارند ؟
1 - طراحی اصولی سایت
2 – دقت در نوشتن برچسب های متا ( متاتگ )
3- بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو
4- موتورهای جست و جو حساسیت ویژه ای نسبت به نام صفحه و توضیحات صفحه دارند
5- بر خلاف تصور اغلب طراحان وب کلمات کلیدی نقش کمتری ایفا می کنند
6- چنانچه مقاله ای می نویسید و مایلید که مقاله شما در نتایج جست و جو قرار گیرد بهتر است آن را در یک صفحه مجزا قرار دهید و در در قسمت نام صفحه عنوان مقاله را بنویسید ( page title )
7- بهتر است در سایت خود به مقالات و مطالب خود چند بار لینک بدهید ، برای مثال می توانید عناوین مقالات سایت خود را درج کنید و خلاصه مقاله را در صفحه ای دیگر و متن کامل آن را در یک صفحه مجزا قرار دهید و یا اینکه در همان صفحه ای که متن کامل مقاله را قرار می دهید به عنوان مقاله لینک همان صفحه را بدهید .
8- موتورهای جست و جو صفحات شما را از بالا به پائین جست و جو می کنند برای همین است که عنوان صفحات ، توضیحات و کلمات کلیدی اهیمت دارند . چنانچه بتوانید با حذف جدول ها و تصاویر مطالب خود را در قسمت های بالاتری از صفحه قرار دهید شانس شما در موتورهای جست و جو بالا خواهد رفت و در ضمن در حین نمایش نتایج جست و جو بخشی از مطالب شما برای بازدید کننده نمایان خواهد شد و او می تواند بفهمد که آیا مقاله شما با موضوع مورد نظر او مرتبط است یا خیر .
9- چنانچه سایت شما رتبه ای در موتورهای جست و جو ندارد زیاد هم عجله نکنید زیرا تا زمان رسیدگی موتورهای جست و جو مانند گوگل زمان زیادی دارید ، چون ممکن است سایت شما هر ماه یک بار مورد بازبینی موتورهای جست و جو قرار گیرد و عملکرد یک ماهه شما در بالابردن رتبه شما در موتورهای جست و جو تعیین کننده خواهد بود .
10- ارائه خدمات رایگان مانند : ابزارهای مورد نیاز وب مسترها ، مقالات آموزشی و کتاب های الکترونیک در کسب رتبه در موتورهای جست و جو موثر خواهند بود زیرا تجربه ثابت کرده است که ارائه دهندگان خدمات رایگان بدون هیچ زحمتی توسط دیگران تبلیغ می شوند . برای مثال پرشین گیگ ، این سایت تمام تلاش خود را بر روی کنترل سرور خود متمرکز کرده است و و سایرین از جمله وبلاگ نویسان هرکدام مطلبی در مورد خدمات این سایت درج کرده اند و لینک این سایت را در وبلاگ خود قرار داده اند .
11- ارسال مقاله به سایت های دیگر : مشابه کاری که من در همینجا انجام داده ام . شما هم می توانید با ارسال مقالات خود برای سایر سایت ها و وبلاگ ها لینک خود را در بالا یا پائین مطالب خود قرار دهید و خود را با این روش به عنوان منبع مقاله مطرح نمائید.
12- توصیه می کنم در طرح های تبادل لینک و بنر شرکت کنید حتی برای مدتی محدود
13- در سایت هایی که تبادل لینک به صورت لینک باکس دارند حتما شرکت کنید ، مخصوصا اگر سایت یا وبلاگتان به تازگی شروع به کار کرده است .
14- به شما توصیه می کنم تا از طریق ایمیل با مدیران سایت ها در تماس باشید و در خواست خود را برای درج لینکتان در سایت های مختلف مطرح نمائید .
15- لینک خود را در سایت هایی که قسمت ثبت لینک دارند حتما ثبت کنید
16- دایرکتوری ها مکان های مناسبی برای ثبت لینک شما هستند ، هرچند تاثیر چندانی در جذب مخاطب به سایت شما ندارند .
17- اگر از نظر مالی شرایط مناسبی دارید حتما برای تبلیغ سایت خود در پایگاه های پربازدید سرمایه گذاری کنید .
18 – هرچند موتورهای جست وجو سهم بالائی در جذب مخاطب به سایت شما دارند اما قرار دادن لینک و تبلیغ در مکان های مناسب و پرترافیک مخاطبان را مستقیما به سایت شما هدایت خواهد کرد .
19 – رتبه شما با بالا رفتن تعداد لینک های شما افزایش نمی یابد بلکه رتبه شما زمانی افزایش می یابد که تعداد نمایش سایت شما در نتایج جست و جو افزایش یابد و مخاطبان بر روی لینک شما در موتورهای جست و جو کلیک نمایند . برای فهم بهتر یک مثال می زنم : شما مطلبی در سایت خود تحت عنوان " آموزش هک " دارید . چنانچه کسی در گوگل و ... این عنوان را جست و جو کند و سایت شمارا مرتبط با این عنوان بیابد و بر روی آن کلیک کند سایت شما در جست و جوی این عنوان رتبه بالاتری خواهد داشت . البته اگر تعداد زیادی مخاطب از این طریق به سایت شما برسند .
از اینرو ممکن است شما مطلبی در مورد اس ام اس رایگان بنویسید و رتبه پائین تری در موتورهای جست و جو کسب کنید . و شاید علت این امر این باشد که مطلب شما جاذبه زیادی برای مخاطب نداشته باشد چون مخاطب شما گزیده ای از مطلب شما را در نتایج جست و جو مشاهده می کند .
20- این نکته را هیچ وقت فراموش نکنید : " هر لینکی تاریخ مصرفی دارد " مثلا لینکی را که یک سال پیش سایت دیگری به شما داده است هیچ نقشی در بالا بردن رتبه شما ایفا نمی کند ، زیرا موتورهای جست و جو به مرور لینک های قدیمی را حذف می کنند .
21- ip اختصاصی نقش بسیار مهمی در رتبه بندی موتورهای جست و جو ایفا می کند . هرچند ممکن است اجاره ip اختصاصی برای شما هزینه زیادی داشته باشد ( از 20 هزار تومان به بالا ... ) اما این نکته مهم را متذکر می شوم که جست و جو گرها از این طریق شما را به عنوان یک پایگاه مستقل جست و جو می کنند و فرآیند جست و جو برای جست و جو گر سریع تر و با ارزش تر خواهد بود . زیرا هنگامی که شما از یک ip اشتراکی استفاده می کنید موتور جست و جو گر شمارا از میان ده ها سایت دیگری که با این ip فعال هستند تفکیک می کند و اهمیت کمتری برای شما قائل خواهد بود .
22 – توجه داشته باشید که تلاش برای افزایش رتبه وبلاگ و سایتی بی محتوا یا کم محتوا کار بیهوده ایست ، آنچه بیش از همه در بالا بردن رتبه شما در موتورهای جست و جو نقش دارد میزان محتوای سایت شماست ، پس تلاش خود را بیشتر بر روی محتوای خود متمرکز کنید و بدانید که اگر محتوای بهتری ارائه کنید از سوی دیگران مورد حمایت قرار خواهید گرفت .

حالا با رعایت همه ی مطالب بالا میتوانید رتبه یا rank خود را بالا ببرید . و در ضمن اگه میخواهید رتبه ی خودتون در گوگل را بدانید به سایت http://www.pagerank.net/ بروید و آدرس سایت تان را به آن بدهید تا رتبه ی آن را به شما نمایش دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد